Gratis fragt til DAO pakkeshop ved køb over 599 kr.
Gratis fragt til DAO pakkeshop ved køb over 599 kr.
Vi sender samme dag ved køb inden kl. 13
Vi sender samme dag ved køb inden kl. 13
Vi støtter Plant et Træ
Vi støtter Plant et Træ

FAQ

Her på siden kan du finde en række af vores mest stillede spørgsmål. Det kan være, at netop det spørgsmål du søger svar på, allerede står lige her. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål herunder, er du mere end velkommen til at sende os en mail på hej@okofamilien.dk eller ringe til os på 71748131. 

Ofte stillede
spørgsmål

Hvor lang er leveringstiden?

Hvis du bestiller mandag-fredag inden kl. 13, sender vi din ordre samme dag, og du har din pakke i løbet af 1-2 dage hverdage alt afhængig af forsendelsestype. Bestiller du efter kl.13 fredag bliver din ordre afsendt den efterfølgende mandag. 

Kan jeg ændre i min ordre efter bestillingen er lagt?

Har du eksempelvis skrevet forkert i dine kontaktoplysninger? Hvis ordren endnu ikke er sendt, kan vi højst sandsynligt hjælpe dig, hvis du ringer eller skriver til os. Skriv til hej@okofamilien.dk eller ring på 71748131 i tidsrummet kl.9.30-11.30 alle hverdage. Husk at påføre dit ordrenummer i emnefeltet på din mail.

Jeg glemte at få en vare med - kan det nås?

Hvis ikke vi har afsendt din ordre kan du skrive til os på hej@okofamilien.dk eller ringe på 71748131. Oplys venligst dit ordrenummer i din mail.

Hvad koster levering af min pakke?

Du kan vælge at få din pakke leveret til pakkeshop med DAO for 39 kr. Hvis du køber for mere min. 599kr. (eksklusiv fragt), så får du gratis fragt til valgfri pakkeshop hus DAO. Vælger du en GLS-pakkeshop koster det 49 kr. Hvis du ønsker levering via omdeling med GLS eller DAO koster det 59 kr. Hvis du ønsker omdeling til erhverv koster det 49 kr. 

Jeg har bestilt Re-Zip - hvordan fungerer det?

Re-Zip er vores smarte cirkulære emballage, som du kan tilkøbe for 15 kr. når du bestiller hos os. Du modtager din pakke som normalt med GLS eller DAO. Og når du skal returnere emballagen skal du folde den sammen – vær opmærksom på at flippen med returadressen skal bukkes ud, så den er synlig og adresselabelen med dit navn skal fjernes.

RE-ZIP emballager returneres helt uden porto. Det fungerer således:

  1. Download RE-ZIP appen i App Store eller i Google Play,
  2. Brug appens kortfunktion til at finde nærmeste returpunkt.
  3. Så snart du er nået frem til returpunktet, scannes koden på emballagen i RE-ZIP appen.
  4. Din RE-ZIP emballage er nu klar til at blive sendt afsted!

Så snart din returemballage er modtaget hos RE-ZIP modtager du en rabatkode på 10% på dit næste køb hos os.

Koden får du via app’en.

Rabatkoden gælder for køb over 500 kr. Rabatkoden gælder ikke på i forvejen nedsatte varer. 

Læs mere om RE-ZIP her.

Jeg har endnu ikke modtaget min pakke

Når vi sender din pakke fra vores lager, modtager du en mail fra GLS eller DAO omkring din forsendelse, og i denne mail står der et pakkenummer, som du altid kan bruge til at følge din pakke inde på GLS’ hjemmeside eller på DAO’s hjemmeside. Husk altid at tjekke dit spamfilter på din mail, da vi nogle gange oplever, at mails fra hhv. DAO og GLS kan ende der. Har du slet ikke modtaget en mail omkring forsendelse af din pakke, skriver du naturligvis bare til os på hej@okofamilien.dk.

Hvordan opretter jeg en reklamation?

Du skriver til os på hej@okofamilien.dk, og så hjælper vi dig. Når du sender en mail med din reklamation, skal vi bede dig oplyse dit ordrenummer samt medsende billede af den pågældende vare som dokumentation.

Jeg mangler en vare fra min ordre - hvad gør jeg?

Først og fremmest beklager vi fejlen og ikke mindst ulejligheden, men hvis uheldet er ude, og du ikke har modtager alt, der står på din ordre, så skal du bare skrive til os på hej@okofamilien.dk. Oplys gerne dit ordrenummer i emnefeltet og tag evt. et billede af din udpakkede ordre. Vi skynder os naturligvis at få sendt den manglende vare til dig.

Jeg har modtaget den forkerte vare

Hvis du uheldigvis har modtaget en anden vare end den du har bestilt, så skriver du til os på hej@okofamilien.dk. Oplys venligst dit ordrenummer i emnefeltet og tag gerne et billede af varen og vedhæft det i din mail. Vi sender dig den rette vare med en returlabel i pakken, så du kan sende den “forkerte” vare retur uden at skulle betale for fragten.

Jeg har fortrudt mit køb - hvad gør jeg nu?

Hvis vi endnu ikke har sendt dig en mail med beskeden om, at din ordre er pakket, så kan du skrive til os på: hej@okofamilen.dk eller ringe på 71748131. Hvis ordren er sendt, skal vi bede dig sende den retur til os, og ved modtagelse af returforsendelse laver vi en kreditnota, som bliver sendt pr. mail. Du kan læse mere om vores returnering lige her.

Hvor lang tid har jeg til at returnere?

Vi tilbyder 30 dages retur/bytteret. Varen skal være ubrugt og i original emballage. Du kan finde vores returportal ved at følge dette link. Du kan naturligvis også vælge en anden forsendelsesløsning – dog skal din returpakke leveres til vores adresse og ikke til en pakkeshop. 

Jeg vil gerne bytte en eller flere vare til noget andet/anden størrelse

Hvis du ønsker at ombytte en eller flere varer, kan du nemt og hurtigt gøre det. Du kan vælge at benytte dig af vores returportal her. Du skal blot lægge en ny ordre, og når vi modtager din returforsendelse, laver vi en kreditnota til dig.

Kan der betales med EAN. Nr.?

Ja, det kan der sagtens. Hvis du ønsker at betale med EAN.nr. skal du blot udfylde dine EAN oplysninger under betalingsinformation i kassen. Når vi modtager din ordre, sørger vi for, at der bliver sendt en faktura afsted til dig gennem EAN systemet. Din ordre afsendes med det samme. 

Pakker I ind til gave?

Ja, det gør vi i hvert fald. Inden du lægger en vare i kurven kan du tilvælge gaveindpakning for 15 kr. Når vi pakker ind, sker dette også med omtanke for miljøet. Gavepapiret er FSC mærket, og gavebåndet er lavet af plastikflasker. Du kan læse mere om vores emballage lige her

Hvordan udvælger I jeres varer?

Vi sætter en stor ære og dyd i at udvælge produkter til vores grønne webshop, og dette betyder bl.a. at vi selv tester alle vores produkter inden de potentielt kommer på hylden. Vi sætter naturligvis fokus på økologi, bæredygtighed og ikke mindst hvordan produkterne bliver produceret. Vi har lister med ingredienser vi helst ikke ser i de produkter vi sælger, og derfor skal alle ingredienslister nøje gennemgås. Der kan desværre gemme sig alverdens kedelig kemi i selv de mest almindelige hverdagsprodukter, og derfor er det vigtigt at gennemgå ingredienslister så grundigt som overhovedet muligt. 

Det er naturligvis vigtigt for os, at hvad der kan være økologisk, er det. Hvordan produkterne er fremstillet, hvorhenne og under hvilke forhold, er også noget som vi ser på, inden vi udvælger nye produkter. Nogen varer kan ikke produceres i Europa, og vi er derfor nødt til at få dem hjem fra det øvrige udland, men når det er muligt, vælger vi altid at handle så lokalt, som vi kan. De varer vi har i vores skønne grønne biks er ikke endt tilfældigt på ‘hylden’, og de er nøje udvalgte med et skarpt øje for økologi, sundhed, bæredygtighed og socialt ansvar. 

Har du en idé til et produkt, du synes vi mangler i den grønne biks, så er du mere end velkommen til at skrive til os på hej@okofamilien.dk.

Har du flere spørgsmål?

Så skriv til og på hej@okofamilien.dk og vi skal svare dig så hurtigt som muligt.

Indkøbskurv
Scroll to Top