Gratis fragt til pakkeshop ved køb over 499 kr.
Gratis fragt til pakkeshop ved køb over 499 kr.
Dag til dag levering
Dag til dag levering
Plastfri emballage
Plastfri emballage

FAQ

Her på siden kan du finde en række af vores mest stillede spørgsmål. Det kan være, at netop det spørgsmål du søger svar på, allerede står lige her. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål herunder, er du mere end velkommen til at sende os en mail på hej@okofamilien.dk eller ringe til os på 71748131. 

Ofte stillede
spørgsmål

Hvor lang er leveringstiden?

Hvis du bestiller mandag-fredag inden kl. 13, sender vi din ordre samme dag, og du har din pakke i løbet af 1-2 dage hverdage alt afhængig af forsendelsestype. Bestiller du efter kl.13 fredag bliver din ordre afsendt den efterfølgende mandag. 

Kan jeg ændre i min ordre efter bestillingen er lagt?

Har du eksempelvis skrevet forkert i dine kontaktoplysninger? Hvis ordren endnu ikke er sendt, kan vi højst sandsynligt hjælpe dig, hvis du ringer eller skriver til os. Skriv til hej@okofamilien.dk eller ring på 71748131 i tidsrummet kl.9-15 mandag-torsdag og fredag fra kl.9-14. Husk at påføre dit ordrenummer i emnefeltet på din mail.

Jeg glemte at få en vare med - kan det nås?

Hvis ikke vi har afsendt din ordre kan du skrive til os på hej@okofamilien.dk eller ringe på 71748131. Oplys venligst dit ordrenummer i din mail.

Hvad koster levering af min pakke?

Du kan vælge at få din pakke leveret til pakkeshop med GLS eller Postnord for 39 kr. Hvis du køber for mere min. 499kr. (eksklusiv fragt), så får du gratis fragt til valgfri pakkeshop. Hvis du ønsker levering via omdeling med GLS eller Postnord koster det 59 kr. Hvis du ønsker omdeling til erhverv koster det 49 kr. 

Jeg har bestilt Re-Zip - hvordan fungerer det?

Re-Zip er vores smarte cirkulære emballage, som du kan tilkøbe for 35 kr. når du bestiller hos os. Når vi registrerer din Re-Zip ved forsendelse af din ordre, modtager du en mail fra Re-Zip med en step-by-step guide til, hvad du skal gøre fra du modtager din cirkulære emballage, og til at du sender den retur til Re-Zip. Når du skal sende din Re-Zip retur, skal du gerne fjerne den gamle label, og folde emballagen sammen. Du skal samtidigt sikre dig, at den lille stregkode-flap er synlig, da det er denne, der fungerer som returlabel. Du kan smide din cirkulære emballage i en postkasse eller aflevere den i en Postnord pakkeshop. Når din returemballage modtages hos Re-Zip, bliver den scannet, og der bliver automatisk sendt en mail fra Re-Zip til dig med en voucher på 100 kr. til Økofamilien.dk. Hvis du vil vide endnu mere om Re-Zip så kan du blive klogere lige her.

Leverer I til udlandet?

Vi leverer desværre ikke til udlandet. Vi leverer i hele Danmark inkl. Grønland og Færøerne. Når du vælger at få leveret til Grønland eller Færøerne bliver din pakke sendt via skib, da dette er det mere klimavenlige valg i forhold til fly. Derfor kan leveringstiden være op mod 3 uger.

Kan jeg afhente min pakke på jeres lager?

Hvis du bor i nærheden af os eller kender en der gør, som kan hente din pakke, så kan du altid vælge “afhentning” under leveringsmuligheder, når du kommer til kassen. Du får automatisk en mail fra os, når din ordre er klar til afhentning. Du kan afhente din ordre fra mandag-torsdag mellem kl. 8.30-15 og fredag fra kl. 8.30-14. Hvis ikke dette tidsrum passer dig, så er du velkommen til at kontakte os på hej@okofamilien.dk eller ringe på 71748131 – så kan vi sammen finde en løsning, der passer dig. 

Jeg har endnu ikke modtaget min pakke

Når vi sender din pakke fra vores lager, modtager du en mail fra GLS eller Postnord omkring din forsendelse, og i denne mail står der et pakkenummer, som du altid kan bruge til at følge din pakke inde på GLS’ hjemmeside eller Postnords hjemmeside. Husk altid at tjekke dit spamfilter på din mail, da vi nogle gange oplever, at mails fra hhv. GLS eller Postnord kan ende der. Har du slet ikke modtaget en mail omkring forsendelse af din pakke, skriver du naturligvis bare til os på hej@okofamilien.dk.

Hvordan opretter jeg en reklamation?

Du skriver til os på hej@okofamilien.dk, og så hjælper vi dig. Når du sender en mail med din reklamation, skal vi bede dig oplyse dit ordrenummer samt medsende billede af den pågældende vare som dokumentation.

Jeg mangler en vare fra min ordre - hvad gør jeg?

Først og fremmest beklager vi fejlen og ikke mindst ulejligheden, men hvis uheldet er ude, og du ikke har modtager alt, der står på din ordre, så skal du bare skrive til os på hej@okofamilien.dk. Oplys gerne dit ordrenummer i emnefeltet og tag evt. et billede af din udpakkede ordre. Vi skynder os naturligvis at få sendt den manglende vare til dig.

Jeg har modtaget den forkerte vare

Hvis du uheldigvis har modtaget en anden vare end den du har bestilt, så skriver du til os på hej@okofamilien.dk. Oplys venligst dit ordrenummer i emnefeltet og tag gerne et billede af varen og vedhæft det i din mail. Vi sender dig den rette vare med en returlabel i pakken, så du kan sende den “forkerte” vare retur uden at skulle betale for fragten.

Jeg har fortrudt mit køb - hvad gør jeg nu?

Hvis vi endnu ikke har sendt dig en mail med beskeden om, at din ordre er pakket, så kan du skrive til os på: hej@okofamilen.dk eller ringe på 71748131. Hvis ordren er sendt, skal vi bede dig sende den retur til os, og ved modtagelse af returforsendelse laver vi en kreditnota, som bliver sendt pr. mail. Du kan læse mere om vores returnering lige her.

Hvor lang tid har jeg til at returnere?

Vi tilbyder 30 dages retur/bytteret. Varen skal være ubrugt og i original emballage. Du kan finde vores returportal ved at følge dette link. Du kan naturligvis også vælge en anden forsendelsesløsning – dog skal din returpakke leveres til vores adresse og ikke til en pakkeshop. 

Jeg vil gerne bytte en eller flere vare til noget andet/anden størrelse

Hvis du ønsker at ombytte en eller flere varer, kan du nemt og hurtigt gøre det. Du kan vælge at benytte dig af vores returportal her. Du skal blot lægge en ny ordre, og når vi modtager din returforsendelse, laver vi en kreditnota til dig.

Kan der betales med EAN. Nr.?

Ja, det kan der. Hvis du ønsker at betale med EAN.nr. skal du blot skrive det i kommentarfeltet, når du når frem til kassen. Herefter vælger du bankoverførsel under betalingsmuligheder. Når vi modtager din ordre, sørger vi for, at der bliver sendt en faktura afsted til dig. Når denne er betalt, sender vi dig din ordre.

Pakker I ind til gave?

Ja, det gør vi i hvert fald. Inden du lægger en vare i kurven kan du tilvælge gaveindpakning for 15 kr. Når vi pakker ind, sker dette også med omtanke for miljøet. Gavepapiret er FSC mærket, og gavebåndet er lavet af plastikflasker. Du kan læse mere om vores emballage lige her. Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde gaveindpakning af ordre placeret Black Friday.

Hvordan udvælger I jeres varer?

Vi sætter en stor ære og dyd i at udvælge produkter til vores grønne webshop, og dette betyder bl.a. at vi selv tester alle vores produkter inden de potentielt kommer på hylden. Vi sætter naturligvis fokus på økologi, bæredygtighed og ikke mindst hvordan produkterne bliver produceret. Vi har lister med ingredienser vi helst ikke ser i de produkter vi sælger, og derfor skal alle ingredienslister nøje gennemgås. Der kan desværre gemme sig alverdens kedelig kemi i selv de mest almindelige hverdagsprodukter, og derfor er det vigtigt at gennemgå ingredienslister så grundigt som overhovedet muligt. 

Det er naturligvis vigtigt for os, at hvad der kan være økologisk, er det. Hvordan produkterne er fremstillet, hvorhenne og under hvilke forhold, er også noget som vi ser på, inden vi udvælger nye produkter. Nogen varer kan ikke produceres i Europa, og vi er derfor nødt til at få dem hjem fra det øvrige udland, men når det er muligt, vælger vi altid at handle så lokalt, som vi kan. De varer vi har i vores skønne grønne biks er ikke endt tilfældigt på ‘hylden’, og de er nøje udvalgte med et skarpt øje for økologi, sundhed, bæredygtighed og socialt ansvar. 

Har du en idé til et produkt, du synes vi mangler i den grønne biks, så er du mere end velkommen til at skrive til os på hej@okofamilien.dk.

Har du flere spørgsmål?

Så skriv til og på hej@okofamilien.dk og vi skal svare dig så hurtigt som muligt.

Følg med og lad dig inspirere

Vi deler meget gerne ud af vores viden og erfaring og gør det flere forskellige steder.
Her på siden kan du blive klogere via vores guides – se med her.
Tine skriver næsten hver uge et lille nyhedsbrev, der giver dig nyheder, inspiration og gode tilbud – tilmeld dig her.

Og på både Instagram og Facebook bliver der dagligt delt gode råd, inspiration og historier fra hverdagen hos Økofamilien. Tag os eller brug hashtagget, hvis du vil dele dine egne tips og tricks med os.

Scroll til toppen