Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


Organic Gale ApS
CVR-nr.: 38831380
Sønderholmvej 64

8543 Hornslet
mail: hej@okofamilien.dk
Telefon: 71 74 81 31


Betaling
 

Alle priser er angivet i danske kroner og inkl. moms. 

Vi tager imod Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard og MobilePay.
Beløbet hæves først, når varen afsendes eller når dine varer er klar til afhentning.

 

Vi opkræver ikke gebyr for betalingerne.

 

Ved kontooverførsel, bedes du oplyse dit ordrenummer.

Konto nummer: 7016 0001013621

IBAN: DK7870160001013621

BIC/SWIFT: JYBADKKK

Vi har konto i Jyske Bank

 

Ved kontooverførsel, skal du være opmærksom på, at dine varer først sendes, når vi har modtaget din betaling. Ved betaling via kontooverførsel er du ikke dækket af indsigelsesordningen. 

Levering

 

Din ordre afsendes på hverdage indenfor 24 timer. Undtaget er dog bestillingsvarer, som har en lidt længere leveringstid. Om varen er en bestillingsvare, er angivet i webshoppen.

Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage ved forsendelse med postnord eller GLS.

Alle varer sendes med postnord eller GLS.

Dog sendes madrasser og store forsendelser med Danske Fragtmænd. 

 

Vi tilbyder gratis fragt til pakkeshop ved køb over 499 kr. 

 

Fragtpris med GLS og postnord: fra 39 kr. 

Alle fragtpriser er afhængige af forsendelsesform og pakkens vægt. 

 

Vi sender gerne pakker til adresser i udlandet også. Dog ikke fragtfrit. Her pålægges porto efter modtagerland, pakkens vægt og størrelse. Kontakt os altid inden. Så finder vi ud af prisen på forsendelsen. 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
 
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i din bestilling, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

 

Du skal udfylde og medsende vores returseddel, hvis du ønsker at fortryde dit køb.

Retursedlen finder du

 

Hvis ikke du har mulighed for at printe, kan du vedlægge en håndskrevet seddel eller skrive på den plukseddel, som vi har sendt med i din oprindelige ordre. Du skal notere på sedlen, hvilke varer du ønsker at returnere.

                                                                                                                        

Ikke-afhentede pakker

 

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen. Normalt har du 10 dage til at hente din pakke i pakkeshoppen. Herefter returneres den til os. 

Eventuelle fragtudgifter i forbindelse med købet refunderes ikke for pakker der ikke er afhentede i pakkeshoppen og som returneres hertil.

Vi modregner desuden et gebyr på 39 kr. Det dækker den udgift vi har ved at få pakken sendt tilbage hertil. 

Har pakken været sendt til udlandet, opkræver vi et gebyr på de faktiske leveringsomkostninger som du oprindeligt har betalt. 

Vil du gerne have pakken gensendt opkræver vi et gebyr på 39 kr. for fragten til dig igen, men ikke for at pakken er blevet sendt retur hertil.

 

Fortrydelse af en del af købet

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 



Returnering

 

Du skal sende din ordre retur til os hurtigst muligt, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.

 

Du kan evt. bruge vores returportal her

Det er nemt og hurtigt. 

 

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
 

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og/eller hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

 
Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.


Varens stand, når du sender den retur

 

Varen skal være ny og i original emballage når du sender den retur til os.

Du må gerne prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. 

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis varen har været brugt kan du kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, da vi ikke kan sælge varen igen. 

 

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi.

Værdiforrigelsen fastsættes af Økofamilien. 

Økofamilien skal dokumentere at varen er blevet forringet i værdi. 

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i original emballage og pakker den forsvarligt ind. 



Tilbagebetaling af købsbeløbet

 

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Organic Gale ApS

Sønderholmvej 64

8543 Hornslet

 

Brug evt. vores returportal her

Det er nemt og hurtigt


Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

Reklamationsret


Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du her kan klage over fejl eller mangler ved produktet der er opstået indenfor de første 24 måneder. Det er et krav at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vil du reklamere over en vare skal du sende en mail til hej@okofamilien.dk. Her vedlægger du ordrenummer på købet, billeder af fejlen og en beskrivelse af fejlen eller manglen.  

 

Vi refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger hvis varen skal sendes retur. Det giver vi dig besked om hvis den skal. 

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger HVIS de skal sendes retur. 

Varen sendes til:
Organic Gale ApS

Sønderholmvej 64

8543 Hornslet
 
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 

Personoplysningerne registreres hos Organic Gale ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på okofamilien.dk er Organic Gale ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:
hej@okofamilien.dk.  

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte os på hej@okofamilien.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg 

naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   



 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 3. november 2020