Gratis fragt til DAO pakkeshop ved køb over 599 kr.
Gratis fragt til DAO pakkeshop ved køb over 599 kr.
Vi sender samme dag ved køb inden kl. 13
Vi sender samme dag ved køb inden kl. 13
Vi støtter Plant et Træ
Vi støtter Plant et Træ

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Organic Gale ApS
CVR-nr.: 38831380
Sønderholmvej 64
8543 Hornslet

mail: hej@okofamilien.dk
Telefon: 71 74 81 31

Betaling
Alle priser er angivet i danske kroner og inkl. moms. 
Vi tager imod Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Maestro, MasterCard og MobilePay.
Beløbet hæves først, når varen afsendes eller når dine varer er klar til afhentning.

Vi opkræver ikke gebyr for betalingerne.

Ved kontooverførsel, bedes du oplyse dit ordrenummer.

Konto nummer: 7016 0001013621
IBAN: DK7870160001013621
BIC/SWIFT: JYBADKKK
Vi har konto i Jyske Bank

Ved kontooverførsel, skal du være opmærksom på, at dine varer først sendes, når vi har modtaget din betaling. Ved betaling via kontooverførsel er du ikke dækket af indsigelsesordningen. 

Betaling med Viabill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

Moms
Vi er ikke behjælpelige med momsrefusioner.

Levering

Din ordre afsendes på hverdage indenfor 24 timer. Undtaget er dog bestillingsvarer, som har en lidt længere leveringstid. 

Om varen er en bestillingsvare, er angivet i webshoppen.

Normal leveringstid til adresser i Danmark er 1-2 hverdage ved forsendelse med GLS eller DAO. 
Alle varer sendes med GLS og DAO. Dog sendes madrasser og store forsendelser med Danske Fragtmænd. 

Vi tilbyder gratis fragt til DAO pakkeshop ved køb over 599 kr. (599 kr. værdi af varer – dvs. ekskl. fragt)

Fragtpris DAO: fra 39 kr. og med GLS: fra 49 kr.

Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.

Vi sender ikke til udlandet. Vi sender til hele Danmark ekskl. Grønland og Færøerne.  

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i din bestilling, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal udfylde og medsende vores returseddel, hvis du ønsker at fortryde dit køb.
Retursedlen finder du lige her

Hvis ikke du har mulighed for at printe, kan du vedlægge en håndskrevet seddel eller skrive på den plukseddel, som vi har sendt med i din oprindelige ordre. Du skal notere på sedlen, hvilke varer du ønsker at returnere.                                                                                                 

Ikke-afhentede pakker
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen. Normalt har du 7 dage til at hente din pakke i pakkeshoppen. Herefter returneres den til os. 
Vi modregner desuden et gebyr på 39 kr. Det dækker den udgift vi har ved at få pakken sendt tilbage hertil. 

Har pakken været sendt til udlandet, opkræver vi et gebyr på de faktiske leveringsomkostninger som du oprindeligt har betalt. 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os hurtigst muligt, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.

Du kan evt. bruge vores returportal her. Det er nemt og hurtigt. 

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og/eller hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur
Du må gerne prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. 
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Hvis varen har været brugt kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet retur, da vi ikke kan sælge varen igen. 

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi.
Værdiforrigelsen fastsættes af Økofamilien. 
Økofamilien skal dokumentere at varen er blevet forringet i værdi. 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i original emballage og pakker den forsvarligt ind. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Organic Gale ApS
Sønderholmvej 64
8543 Hornslet

Brug evt. vores returportal her. Det er nemt og hurtigt
Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du her kan klage over fejl eller mangler ved produktet der er opstået indenfor de første 24 måneder. Det er et krav at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vil du reklamere over en vare skal du sende en mail til hej@okofamilien.dk. Her vedlægger du ordrenummer på købet, billeder af fejlen og en beskrivelse af fejlen eller manglen. Sker reklamationen mere end et halvt år efter købet ligger bevisbyrden hos kunden. I nogle tilfælde bliver varen nødt til at blive afleveret/sendt til os, for at vi kan vurdere den. Det vil vi gøre opmærksom på i de enkelte tilfælde.

Vi refunderer dine (rimelige) fragtomkostninger, hvis varen skal sendes retur. Det giver vi dig besked om hvis den skal. 
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger HVIS de skal sendes retur. 

Varen sendes til:
Organic Gale ApS
Sønderholmvej 64
8543 Hornslet

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos Organic Gale ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på okofamilien.dk er Organic Gale ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hej@okofamilien.dk.  

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på hej@okofamilien.dk. 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg 

via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1. februar 2023

Indkøbskurv
Scroll to Top